8 Kasım 2009 Pazar

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü Lİsans Programında Bulunan "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" Dersinin Analizi

Bildiri Özeti:BÖTE bölümleri, YÖK’ün eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırması çerçevesinde kurulmuştur. Dünyada pek fazla örneği olmayan BÖTE lisans programının incelenmesi, değerlendirilmesi, ve programın çalışan ve aksayan yanlarının belirlenmesi, hem bu bölümlerin daha etkili duruma getirilmesine hem de yeni açılan BÖTE bölümleri için daha iyi bir program hazırlanmasına önemli bir katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda, bu çalışma İç Anadolu Bölgesindeki bir üniversitenin BÖTE bölümünde lisans üçüncü sınıf öğrencilerine verilen “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme” adlı dersin eğitim programını incelemektedir. Çalışmada görüşme ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Ders izlencesi ve ders materyalleri analiz edilmiş; dersi veren öğretim üyesi, dersin asistanları ve dersi alan öğrencilerden bir kısmı ile ders hakkında görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilere dayanarak, dersin tasarlanma süreci, dersin hedeflerinin düzeyi, derste kullanılan öğretim yöntemleri ve stratejileri, ve öğrenci değerlendirme yöntemleri betimlenmiş, ve dersin eğitim programının dayandığı temeller ortaya konmuştur. Çalışmada, söz konusu dersin programının büyük ölçüde öğrenci merkezli bir temele dayandığı sonucuna varılmıştır. Dersi veren öğretim üyesi öğrencilerin öğretim tasarımı sürecini “yaşayarak” öğrenmelerini hedeflemektedir. Hem dersin asistanları hem de öğrenciler, öğretim üyesinin uygulamaya çalıştığı “proje tabanlı öğretim” metodunu onaylamaktadırlar. Dersin asistanlarının ve öğrencilerin öğretim yazılımı tasarlama ve geliştirmeyi öğrenmenin en iyi yolunun deneyim olduğu konusunda hemfikir olmaları, dersin ağırlıklı olarak deneyime dayalı bir perspektifle hazırlanmış olmasının yerinde bir uygulama olduğuna işaret etmektedir

Hiç yorum yok: